Handelsbetingelser


LEVERINGSTID



Som en hovedregel er den estimerede leveringstid for produkter på lager omkring 1 uge.

Produktspecifik leveringstid kan variere, og det er altid angivet på produktsiden. De angivne tider er dog altid skøn, og vi kan ikke garantere deres nøjagtighed 100%, da den endelige leveringstid bestemmes af den konstant skiftende lagersituation, leverandørernes leveringsrytme og transportfirmaernes køreplaner.

Mange møbler er fabriksbestillinger, hvilket betyder, at de leveres efterhånden som møblerne bliver færdige fra fabrikken. Derfor er den estimerede leveringstid ofte 6-15 uger. Det er værd at forberede sig på dette ved at bestille møblerne i god tid.

Produkter, der bestilles samtidigt, leveres i henhold til den længste leveringstid. LuxCasa.dk er forpligtet til at levere produkterne inden for de angivne leveringstider. LuxCasa.dk er dog ikke ansvarlig for sådanne forsinkelser, som LuxCasa.dk ikke er involveret i eller selv kan påvirke, såsom importørens eller fabrikkens produktionsmæssige eller andre problemer.




LEVERINGSMÅDER


Afhængigt af produktets størrelse, vægt og leveringsadresse beregner webbutikken automatisk fragtomkostningerne og viser tilgængelige leveringsmetoder i forbindelse med bestillingen. Afhængigt af det produkt du bestiller, vil du blive tilbudt et eller flere af følgende leveringsmetoder at vælge imellem ved bestillingen.


Postnord, Bring eller GLS pakke

Pakken leveres til det nærmeste mulige udleveringssted baseret på din adresse. Hvis dog det nærmeste udleveringssted er overbelastet, kan transportfirmaet levere det til et alternativt nærmeste udleveringssted, hvilket kan være lidt længere væk fra din adresse.

  • pakkelevering til Postnord, Bring, eller GLS udleveringssted
  • en ankomstmeddelelse sendes via sms til det nummer du angav ved bestillingen.


Hjemmelevering

  • produkter der vejer under 20 kg.
  • bestillinger leveres direkte til den adresse du har angivet.
  • leveringstider på hverdage kl. 8-16.00.
  • du kan følge forsendelsens vej med et sporingsnummer, som vi sender til din e-mail når varerne afsendes.

Hjemmelevering til hoveddøren

  • produkter der vejer over 20 kg.
  • leveres til hoveddøren eller gården så tæt som det normalt er muligt med distributionsbilen.
  • inkluderer ikke bæring op i lejlighedsbygningens etager.
  • kunden bør være forberedt på at modtage forsendelsen ved lejlighedsbygningens hovedindgang.
  • leveringstider på hverdage kl. 8-16.00.
  • du kan følge forsendelsens vej med et sporingsnummer, som vi sender til din e-mail når varerne afsendes.

 




PRISER


Alle vores priser inkluderer moms på 25%.





BETALINGER


Baseret på dit ordres samlede beløb, din placering og den leveringsmetode du har valgt, tilbyder webbutikken automatisk en, en kombination eller alle følgende betalingsmetoder, som du kan vælge den der passer dig bedst.


Kortbetaling

  • Visa
  • MasterCard
  • American Express.


Faktura og Afdrag


Klarna Få først. Betal sen
 - Faktura. 30 dage eller månedsfaktura.


Klarna Del op
 - Afdrag. Betal lidt hver måned

  • Du kan finde vilkårene for Klarnas kreditaftale her





FORTRYDELSESRET

Forbrugeren har en lovbestemt ret til at fortryde et fjernsalg inden for 14 dage uden særlig grund. Fortrydelsesfristen starter den dag, I har modtaget varen. For at udnytte fortrydelsesretten skal I meddele os jeres beslutning om at fortryde aftalen tydeligt skriftligt via e-mail. Vi sender dig returinstruktioner via e-mail, så snart vi har modtaget en anmodning om annullering af ordren via vores supportservice eller via e-mail.

Hvis det returnerede produkt opfylder betingelserne for 14 dages retur, refunderer vi din ordre straks og senest inden for 14 dage. Refusionen udføres med samme betalingsmetode som I brugte i den oprindelige transaktion.

Læs følgende betingelser for 14 dages returpolitik:

      • Forbrugerkunder har en 14 dages introduktions- og returret, som tæller fra den dag kunden har modtaget varen. Når man gør sig bekendt med produktet, må det ikke tages i brug. Montering eller delmontering betragtes som at tage produktet i brug, og dermed ophører returretten, fordi produktet ikke længere kan betragtes som nyt.
      • Det returnerede produkt skal være ubrugt og i original emballage. Bevar original emballagen indtil du har truffet den endelige beslutning om du accepterer produktet eller ønsker at returnere det.
      • Kunden er selv ansvarlig for returomkostningerne, der opstår ved returnering af produktet, som bestemmes af produktets vægt, volumen og afstanden for transporten. Den oprindelige fragtomkostning refunderes ikke.
      • Beløbet betales til kundens konto inden for 14 dage efter at returen er modtaget.
      • Hvis produktet har mistet sin salgsværdi på grund af eksempelvis kundens uforsigtige emballering, eller skader der er opstået under introduktionstiden, er kunden forpligtet til at erstatte LuxCasa.dk for salgsprisen på et fejlfrit produkt og prisforskellen mellem det beskadigede produkt. I dette tilfælde refunderes produktets pris minus værdiforringelsen. Værdiforringelsen fastsættes fra sag til sag.
      • LuxCasa.dk er ikke ansvarlig for en returnering, der er foretaget uden at kontakte LuxCasa.dk og uden returinstruktioner. Ved at handle på denne måde bryder kunden kontraktbetingelserne, og LuxCasa.dk har ret til at sende de returnerede produkter tilbage til forbrugeren på dennes bekostning og med henvisning til kontraktbrud afvise fortrydelsesretten.
      • For en ordre, der ikke er afhentet, opkræver vi automatisk leverings-, retur- og håndteringsgebyrer i forbindelse med refusionen af betalingen. Bemærk, at en ordre, der ikke er afhentet, ikke er en returnering ifølge forbrugerkøbsloven.
      • Køb foretaget af virksomheder er en undtagelse fra 14 dages returret. Forbrugerkøbsloven gælder ikke for forretninger mellem virksomheder.




GARANTI


Alle produkter solgt i Luxcasa-webbutikken har en garanti givet af producenten eller den officielle importør. Garantiperioden varierer afhængigt af produktet, normalt mellem 6-60 måneder. Specifikke garantidetaljer for hvert produkt findes i produktinformationen.

Sofaer, fodskamler, hvilestole og senge: Ramgarantien gælder kun trærammen. Garantien dækker ikke betræk, polstring, sømme, sovemekanisme eller gyngemekanisme. Garantien erstatter ikke skader forårsaget af større vægt end normalt. Møblerne må ikke stå eller hoppe på. Ryg- eller armlæn er ikke beregnet til at sidde på. Møblerne skal altid opbevares ved normal rumtemperatur. Garantien er personlig. Den ophører, hvis ejeren af produktet skiftes ud.

Hvis der opstår en fejl på produktet under garantiperioden, er det vigtigt, at du straks tager de defekte produkter ud af brug og kontakter kundeservice så hurtigt som muligt for at få fejlen udbedret.




TRANSPORTSKADEDE FORSENDELSER

Det kan nogle gange ske, at pakker bliver beskadiget under transporten på trods af omhyggelig emballering.

Hvis pakken er blevet beskadiget under transporten, og også den bestilte vare/varer er blevet beskadiget, skal du straks indgive en skadesanmeldelse. Før du modtager den beskadigede pakke, lav en transportskadesanmeldelse til udleveringsstedet. Bed personalet om at notere i systemet, at der er skader på pakken, hvis du henter din pakke derfra. Hvis ordren leveres til din hjemmeadresse, lav en anmeldelse til transportfirmaets chauffør, før du modtager den beskadigede pakke. Chaufførens enheder er udstyret med kamera og kan tage billeder af pakkeskaderne. Bemærk, at uden nogen notering på fragtbrevet/forsendelseslisten, ligger ansvaret for sådanne fejl, der er synlige ved leveringstidspunktet, hos kunden.

Hvis du ikke er til stede for at modtage varerne, eller det drejer sig om en skjult skade, informer os så hurtigt som muligt, senest 5 kalenderdage efter du har modtaget varerne! Ellers ligger ansvaret for skjulte fejl hos modtageren.

Hvis det produkt, du har modtaget, er blevet beskadiget under transporten eller har defekter, kontakt os straks og vent, indtil vores kundesupport svarer på din sag. Forsøg ikke at samle eller bruge produktet. Alle vores leverancer er forsikret under transporten, og et produkt, der er blevet beskadiget under transporten, skal opbevares ubrugt, usamlet og i samme emballage og tilstand, indtil vores kundesupport har behandlet din sag. Efter installation eller brug af produktet kan der ikke længere gøres indsigelser om transportskader.




BESTILLING OG ORDREBEKRÆFTELSE


Når du har foretaget en bestilling ved at klikke på knappen “Bekræft ordre” og accepteret disse Salgsvilkår, er en aftale indgået, og du vil modtage en ordrebekræftelse via e-mail. Vi forbeholder os dog retten til at afvise din bestilling og ikke indgå en aftale med dig. Hvis vi har grund til at tro, at din bestilling er bedragerisk, eller at du på anden måde har overtrådt gældende lov ved bestillingen, forbeholder vi os retten til at annullere din bestilling på trods af bekræftelsen.


Disse Salgsvilkår blev sidst opdateret den 08.05.2024. Vi forbeholder os retten til at ændre Salgsvilkårene når som helst (ændringerne meddeles online). Ændringer i disse Salgsvilkår, der foretages efter at din bestilling er blevet leveret, gælder ikke for din bestilling.